dinsdag 14 oktober 2014

Noten rapen

Bestaat er een fijne periode in het jaar? Okay, de vakanties zijn lang en breed afgelopen en het kwik zakt steeds lager, maar het lekkers ligt voor het oprapen! Ik heb het natuurlijk over noten. Kastanjes, beukenootjes, hazelnoten enz!
Ik ga er geregeld op uit met een stevige tas om al dit lekker te gaan rapen. Thuis laat ik de noten drogen en als ze precies goed zijn... EET IK ZE OP!
Nomnomnom.
Soms laat ik me een klein beetje meeslepen gedurende deze periode. Mijn vrouw is blij dat we net van de overdaad courgettes af zijn en dan kom ik thuis met drie kilo hazelnoten... en dat was nog maar de eerste zak!
Gelukkig kun je noten erg lang goed houden, dat betekent dat we er - net als de eekhoorntjes en andere overwinterende dieren - de hele winter mee kunnen doen.
Omdat ik geloof in de weelde verdelen leek het me een goed idee om jullie nogmaals te wijzen op een geweldige site waar je precies kunt zien waar je kunt wildplukken - of wildrapen in dit geval.

Bezoek de site ook eens: http://wildplukwijzer.nl/

0 reacties:

Een reactie posten

 

Vertaal / Translate