zaterdag 27 september 2014

Wortelcake

Een van de groenten die het normaal gesproken ontzettend goed doet in mijn tuin is de wortel. Een paar jaar geleden trok ik ze zelfs uit de fundering van ons huis!
Jammer genoeg was de teelt dit jaar niet zo'n succes. Ik heb nauwelijks genoeg wortelen voor een gerecht, dus dan moet dat gerecht ook iets bijzonders zijn vind ik! Daarom vertel ik jullie vandaag hoe je een lekkere wortelcake kunt maken.



Nodig:

  • 1,5 kopje tarwebloem
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 1 theelepel baking soda
  • 1 theelepel kaneelpoeder
  • 1 theelepel nootmuskaatpoeder
  • 1 kopje suiker
  • 3 eieren
  • 1 kopje zonnebloemolie
  • 1 kopje gemalen kokosnoten
  • 3 kopjes gemalen wortel


Verwarm de oven voor op ong. 180 graden. meng nu alle droge ingrediƫnten in een grote kom. Voeg de rest van de ingrediƫnten toe in de grote komen en meng alles goed door elkaar heen. Pas op! Je mag de worteltaart niet kneden! Doe het mengsel in een goed ingevette taartvorm (ong. 25 cm. doorsnee) en bak de cake gaar in ong. 50-60 minuten.

Glazuur:

  • Poedersuiker
  • Water
  • Citroensap
Voor een lekker, fris glazuur meng je poedersuiker met water tot je een smeerbaar mengsel hebt wat nog een klein beetje druipt. Voeg enkele druppels citroensap toe naar smaak. Besmeer de cake - als hij is afgekoeld - met het glazuur en sprenkel de zest van de citroen er over heen. 

Smakelijk eten!

0 reacties:

Een reactie posten

 

Vertaal / Translate