dinsdag 16 september 2014

Zelf groenten wecken


Een van de dingen die mij zo aanspreken aan het bijhouden van een moestuin is het voorzien in je eigen levensonderhoud, op een leuke en soms ook creatieve manier. Nadat mijn vrouw en ik vorig jaar weken achtereen broccoli hebben gegeten omdat we het zonde vonden om zoveel biologische goodness weg te moeten gooien, hebben we besloten om het dit jaar slimmer aan te pakken.
Jawel! Vrouwlief en ik gaan wekken.
Misschien kennen jullie het nog wel van vroeger, van je bezoekjes aan opa en oma? Een kelder vol met planken boordevol potjes met groente en fruit? Toen al was ik gefascineerd door het bewaren van voedingsmiddelen door wecken. In mijn artikelenreeks ‘Wecken’ wil ik jullie steeds wat meer vertellen over hoe je diverse producten het beste kunt wecken, maar omdat ik zelf ook nog maar een beginnend (lees; experimenterende) wecker ben, leek het me een goed idee om eerst de basis van het wecken eens nader te onderzoeken.
Ik kwam daarbij bovenstaand filmpje tegen (Vooruitzien) wat me ontzettend heeft geholpen bij de voorbereiding om zelf te gaan wecken. Ik wilde deze video graag met jullie delen.
In de volgende afleveringen van de reeks wecken zal ik jullie steeds laten zien hoe ik zelf aan de gang ga met Wecken.
Heb jij wel eens groente of fruit uit je eigen tuintje ingemaakt?

0 reacties:

Een reactie posten

 

Vertaal / Translate